tbt USA 2012

Skrevet av sotangen @ 23.01.2014. 4 kommentarer

Tok meg endelig tid til å redigere bildene fra USA, haha. Ulempen er at bildene er litt små fordi jeg måtte lagre de fra bloggen. Jeg klarte å miste ALT av bilder og filmer fra USA... Noen ganger hater jeg maccen min og vil egentlig bare kaste den i veggen :-)

#tbt #USA #Florida #MagicKingdom #Cruise

Jamaica

Skrevet av sotangen @ 26.08.2012. 0 kommentarer

Det andre stedet cruisebåten stoppet var i Jamaica. Det første du møtte her var et tilgjort sted der alle turistene, samt de som solgte varer, kunne oppholde seg. Det var ingen andre der, og ingen av de som bodde i Jamaica heller. Når du gikk litt videre, møtte du må en mur og et gjerde, som var en skillevegg mellom turiststedet og der de innføde osv bodde og hadde boder. Der var det faktisk sykt skummelt å gå, for alle skulle ha deg med inn i sin bod og vise deg alt mulig. Var ei dame som skulle ha med meg og vise meg noe, plutselig satt hun der og flettet håret mitt! Jeg fikk panikk og ropte på pappa, det var faktisk sykt skummelt. Etter å ha gått litt rundt og sett, bestemte vi oss for å gå tilbake, for vi fikk vite at det ikke var så veldig mye mer å se, og plutselig begynte det å PØSREGNE. Var liksom stekendes sol i det ene øyeblikket og i det andre pøset det ned. Trodde det var en krigsalarm eller noe sånt som skjedde med det første... Var på land rundt tre timer, før vi tok turen på cruisebåten igjen, men mamma og pappa tok turen tilbake litt senere for å kjøpe litt forksjellige varer.

Og dette er vel sånn Jamaica ser ut. Bildet er tatt fra cruisebåten.

- Synnøve

Cozumel, Mexico

Skrevet av sotangen @ 06.07.2012. 0 kommentarer

Vil si at jeg likte meg best i Mexico, av alle de tre stedene vi var, selv om det var ganske bra på Haiti og. I Mexico dro vi i alle fall og snorklet og så på korallrev osv,  selv om de nesten var borte pga global oppvarming og sånt. Kjipt, men det var en fin opplevelse. Så en sykt kul fisk, men fikk ikke tatt bilder av den for den var under vann.... Etter vi hadde snorklet var jeg full av saltvann, så jeg gikk tilbake på cruisebåten alene for å dusje, og da jeg var ferdig kom jeg meg ikke ut igjen, for man kunne ikke gå ut av båten uten foreldre om man er under 18. Gjett om jeg fikk panikk da, trodde jeg måtte tilbringe resten av dagen min på båten, mens familien chillan i Mexico. Heldigvis ble de mistenkelige og så etter meg. Vi tok i alle fall turen og så litt mer rundt i Cozumel, de solgte sykt kule ting der, angrer på at jeg ikke kjøpte noe! Var blandt annet figurer av fiskeben (de sa det var det i alle fall), og mye annet!

(Den størse båten var seff den vi tok)

Hadde veeeldig lyst på en sånn hodeskalle, men fikk ikke lov å kjøpe en.. Tear, tear.

Disney World - Magic Kingdom

Skrevet av sotangen @ 15.03.2012. 6 kommentarer

I går dro vi til Magic Kingdom, som er en av de mindre parkene i Disney World. Så Disney slottet, to parader og fyrverkeri. Fyverkeriet var skikkelig flott, og selvfølgelig paradene og. Vi gjor mye forksjellig der, vi tok blant annet en berg og dalbane, en lignende tømmerrenne, og forskjellige ting som var der.

Det var kjempelang kø for å komme inn til Disney World, både til parkeringsplassen, til billettluka, i billettluka, båten til Magic Kingdom, og inn til selve parken. Det var altså masse kø, og selvfølgelig kø inne i parken og. Parkeringsplassen så ut til å være utrolig stor, man måtte nemlig bli kjørt fra der vi parkerte bilen til billettluka. Og så tok man båt fra billettluka og inn til selve parken. Det var utrolig stort der, og jeg hadde en kjempe fin dag!

Gatorland

Skrevet av sotangen @ 14.03.2012. 1 kommentar

Gårsdagen gikk ut på å kjøre. Tror vi kjørte i syv timer, fra Florida Keys til hotellet vi er på nå i Orlando.

Men da er dag to i Orlando nesten over. I dag har vi vært på en alligatorfarm kalt Gatorland. Der var det alligatorer og krokodiller, fugler og slanger. Etter vi hadde vært på Gatorland, dro vi til hotellet og spiste litt og så på et kjempe stort shopping senter.

I ,morgen tar vi turen til en av parkene her, er ennå ikke sikker på hvilken.

//Kommenter her

Dag 2 og 3, Oasis of the Seas

Skrevet av sotangen @ 12.03.2012. 0 kommentarer

DAG TO

Andre dagen på cruisebåten var det bare avslapping og kikking på båten. Senere dro vi på et show kalt Frozen in Time, et kunstløp show. Vi dro deretter å spiste middag på Vinjammer, servitørene der var kjempesnille, haha.

(Bilder fra solnedgangen da båten dro fra båthavnen, fant ingen bilder fra dag to)

DAG TRE

Tredje dagen stoppet cruisebåten ved Labadee, Haiti. Det er jo et veldig fattig sted, men Royal Caribbean har et innesperret sted der kun for cruisere. Det var masse forksjellig vi kunne gjøre der, men vi valgte å gå rundt og se, sole oss og bade. Vannet der er utroolig salt, så det var ikke så deilig å dukke.

Key West

Skrevet av sotangen @ 12.03.2012. 0 kommentarer

I dag tok vi turen til Key West, der vi var først på stranden. Været var varmt, og det var veldig fint der. Etterpå gikk vi rundt og så i butikker og rundt i området der.

Var folk som drev å gjor forksjellige ting overalt, sjonglerte med mye rart osv.

Hanene går rundt fritt, her sett på en parkeringsplass, haha.

Var også som sagt på Key West i går, da vi så en veldig fin solnedgang.

Har hatt to veldig fine dager i Key West, men i morgen drar vi til Orlando.

//Kommenter her

Dag 1, Oasis of the Seas

Skrevet av sotangen @ 11.03.2012. 0 kommentarer

Akkurat nå blogger jeg fra Florida Keys, men skal fortelle dere litt fra cruiset. Har ikke hatt internett på egen pc, så har ikke fått blogget. Men nå har jeg internett, så da kommer det noen innlegg!

På lørdag kjørte vi nedover til cruisebåten, gikk ganske tidlig ombord i cruisebåten, rundt to tiden, men den gikk ikke før fem. Rotet litt med retninger på veien til cruisebåten, kjørte oss blant annet vill i et parkeringshus. Og så var vi på en motorvei, der to veier gikk til terminal A, to til terminal B til flyplassen og en til "rental car return".

Første bilen og første hotellet vi sov på, var der kun i en dag.

Cruisebåten.

Den første dagen på cruisebåten brukte vi egentlig bare til å gå rundt, se og ta bilder.

Og det første måltidet jeg spiste.

Det tok sikkert 2-3 dager for å bli kjent med cruisebåten, men er sikker på at vi fortsatt ikke så alt. Det var blant annet 25 restauranter der, og om man spiste på tre av de hver dag, ville man fortsatt ikke vært gjennom alle etter en uke.

Dette var forresten bare dag en, resten kommer senere!

Nå er vi som sagt på Florida Keys, tror vi skal kjøre ut til Key West og være der resten av dagen og kose oss på stranden osv.

03.mar.2012

Skrevet av sotangen @ 03.03.2012. 1 kommentar

I går reiste vi i 21 timer, først fly fra Molde til Oslo, så til Amsterdam, så fra Amsterdam til Atlanta, som tok ca. ni timer og til slutt fra Atlanta til Orlando. Sov faktisk ingen ting før vi tok det siste flyet. Skal si at alle var stuptrøtte da vi kom til Atlanta, så det var deilig og komme frem til hotellet og få sove litt!

Akkurat nå er klokken kvart på ni, og vi har allerede vært våken i noen timer... Våknet i seks tiden helt av oss selv. Vi har nå spist frokost og er snart klare for å sitte i bilen i tre timer til cruisebåten.

Tenkte bare å slenge med noen bilder fra turen, kom på at jeg filmet mer enn jeg tok bilder.. Jaja, skal ta flere bilder senere!

Flyet fra Amsterdam til Orlando Det ser ikke så veldig stort ut egentlig, men var kjempe stort inni!

Og ekornet lillebror bare måtte ta bilde av, søtt.

Har faktisk ikke flere bilder, men det var ikke akkurat så mye å ta bilde av på flyplassene heller..

Men da snakkes vi!

Bildedryss

Skrevet av sotangen @ 29.02.2012. 4 kommentarer

Jaa, fikk vite at vi skal ta fly fra Molde til Oslo på fredag i steden for å kjøre til Oslo via Bjorli. Bilturer kan bli litt kjedelige i lengden..

Har ikke så mye mer å skrive om turen før vi drar, så da tenkte jeg at jeg kunne friste dere med et par bilder!

Vi skal være i Orlando.

I Florida.

Disney Land.

Badebaseng på cruisebåten.

Inne på cruisebåten.

Her skal jeg sole meg altså!

Fra Jamaica. Fantastisk!

I Jamaica.

Mexicooo.

Her er et kart over hvor cruisebåten går. Fra USA, til Labadee i Haiti, til Falmouth i Jamaica og til slutt til Cozumel i Mexico.

Alle bildene er funnet via Google, men vi satser på at det ser slik ut når jeg er der og!

Oasis of the Seas og Florida

Skrevet av sotangen @ 28.02.2012. 5 kommentarer

Hei!

Fikk akkurat vite at det kanskje ikke var internett på cruisebåten alikevel og at jeg burde satse på mest blogging den andre uken.. Men uansett skal jeg blogge når jeg får tid, som vi satser på blir en del!

Men da skal jeg fortelle dere litt mer om reisen vi skal på! Hele familien min reiser nemlig til USA nå veldig snart. Vi skal være borte i nesten tre uker. Reisen begynner allerede torsdag 1. mars da turen går mot Bjorli og Oslo. Fredag tar vi flyet 13.10 og lander i Florida 17 timer senere, 06.10 norsk tid. (00.10 local time, Orlando). På lørdag 3. mars i fem tiden (local time, Orlando) går vi ombord på Cruisebåten som heter Oasis of the Seas. Cruiset varer i en uke, fra lørdag ettermiddag til lørdag morgen en uke senere.

Båten Oasis of the Seas går i Caribbean, og har stoppesteder ved Haiti 5. mars, Jamaica 6. mars og Mexico 8. mars med ca. en dag på hver stoppested. Vi ankommer om morgenen og reiser på ettermiddagen/kvelden. Den 10. mars ankommer vi i Florida igjen, hvor vi skal tilbringe resten av feren. På cruisebåten skal hele familien på fem ligge på en og samme lugar. Lugaren er ganske stor, men jeg har ikke klart å finne noen bilder av den. Kan sikkert ta noen bilder når jeg kommer dit.

Ahh, bare se hvor herlig det ser ut! Klartevegg og greier.

Når cruiset er ferdig skal vi som sagt tilbringe ferien i Florida. Florida er jo stappfull av ting å gjøre, så vi skal vi gjøre noe av det som er å gjøre der. Som Disney Land, Sea World, sikker flere land, shopping og litt forksjellig. Vi skal også kjøre til Key West, som er en øyrekke fra Florida og nedover Caribbean, og være der et par dager.

Disney Land.

Sea world.

Jeg skal inrømme at jeg gleder meg veldig til opplevelsen og være borte i tre uker! Ahh, dette må være drømmereisen! Og det kommer sikkert enda mer om reisen i morgen, så stay tuned! :-)

Såå, hva synes dere? Fantastisk eller?

Det blir så bra

Skrevet av sotangen @ 27.02.2012. 3 kommentarer

Heisann! Jeg heter Synnøve og har bestemt meg for å blogge fra turen vi drar på om noen veldig få dager. Det kommer til å bli minst ett innlegg hver dag, kan ikke love så særlig mye mer i tilfelle det ikke er internett der vi skal. Satser på at det er internett den første uken da vi er på cruise, men resten er jeg veldig usikker på. Kommer sikkert til å være veldig opptatt, men som sagt, oppdateringer skal dere få! Innleggene vil være om min hverdag på turen, og hva jeg har gjort på og det skal selvfølgelig være med bilder, hehe. Turen går forresten innom Florida og Caribbean, der cruiset går, om dere lurte på det, men mer om turen skal dere få senere. Skal også endre mer på designet, er ikke så veldig flink med koder og sånt, men skal se hva jeg får til!

Dette blir braaa! Da håper jeg at dere vil ta dere tid til å følge bloggen videre min og at dere liker den!

Cruiset jeg skal på, mer om det får dere senere!

Da snakkes vi, sikkert. Hehe. Klem.

sotangen

Synnøve Olsen Tangen. 18 år. Moldes nye toppblogger.

Blogg / Hverdag / Island 2013 / Justin Bieber 2013 / London 2012 / Paris 2012 / Rhodos 2013 / Russ 2014 / USA 2012 /

Akriv

Januar 2014 / Desember 2013 / November 2013 / Juni 2013 / Mai 2013 / April 2013 / Mars 2013 / Desember 2012 / November 2012 / Oktober 2012 / August 2012 / Juli 2012 / Mars 2012 / Februar 2012 /