Sverige 2014

Skrevet av sotangen @ 11.01.2015. 0 kommentarer

heisann

Ok, beklager (mest til meg selv). Nå er det snart 100 dager siden jeg var i Sverige. Tiden går helt sykt fort, og endelig skal jeg ta meg tid til å blogge fra Sverigeturen.

Den 9. oktober

dro jeg, Susann og Even (trekløvern på bunnpris) på biltur til Sverige! Vi kjørte natt til torsdag, dvs vi gikk glipp av den egentlig obligatoriske utturen på onsdag i en ferie. Vi kjørte rundt elleve-tolv og var fremme klokken på hotellet i Sverige. Da vi ankom hotellet fikk vi ikke sjekke inn før etter ca. en time fordi de var helt sykt treige, før vi slappet av på hotellet en liten time. Vi bestemte oss for å dra å shoppe litt på et shoppingcenter vi så på veien til hotellet, der tilbringte vi så å si hele dagen. Jeg og suss var i sykt shoppinghumør, fikk med meg en del klær hjem etter den turen for å si det sånn.. Etter hvert spiste vi på en tilfeldig restaurant/cafe på shoppingcenteret før vi shoppet litt til og dro tilbake til hotellet.

10. oktober

Vi våknet, stod opp og spiste god frokost. Jeg tror jeg har en alarm inni meg som gjør at jeg våkner tidlig når jeg vet det blir servert frokost, for syvsovern klarte å våkne før kl 10 av seg selv! Vi bestemte oss for å dra på Wasamuseet,  som har et skip fra 1600-tallet på utstilling. Ettersom det var to shoppingglade jenter med på turen, var det greit å gjøre noe annet og. Etter det dro vi på shopping på et annet senter, der de blant annet hadde Topshop. Vi avsluttet dagen på Hard Rock café, men god mat. Bortsett fra Susann, som fikk rå mat.....

11. oktober

Stod igjen opp tidlig og spiste god frokost. Dro deretter til den store shoppinggaten i Sverige som jeg ikke aner hva heter. Gikk langs den, og spise lunsj på café. Dro på hotellet og spiste siste middagen i Sverige der, mens vi tok en tur i jacussien og chillet. Vi skulle egentlig ut en tur i Sverige, men ettersom Susann og Even bailet, ble det ikke noe av det... :'(

12. oktober

Søndagen bestemte vi oss for å kjøre til Oslo, der skulle Even ta fly til Molde og jeg og Susann tok en ekstra tur til Sverige innom Svinesund. Even skulle på skolen mandagen, så han dro hjem, mens jeg og Susann ville ha en ekstra fridag. Hele dagen gikk til kjøring, så da vi kom frem til hotellet på kvelden var det bare og sjekke inn, dra på en åpen butikk for å handle inn mat og tilbake og legge seg.

13. oktober

Dagen startet tidlig med frokost, før vi så dro på Norby kjøpesenter og brukte et par timer på shopping der. Da vi var ferdig der var det strake veien hjem igjen. Etter som jeg ikke har lappen, måtte Susann kjøre hele veien.. Stakkars jente.. Det gikk heldivis veldig fint! 1

Prøvde å legge alle bildene under dagen den hørte til, men det ble litt få bilder... Uansett, da var eendelig sverigeturen skrevet ferdig. Nå kom jeg typ akkurat hjem fra Gran Canaria, og holder på å pakke til Garden, så det blir nok et par innlegg til etter hvert.. Haha